getens år

Enligt den kinesiska kalendern så har 2015 varit getens år. För mig har det snarare säga att det varit hästens år.
I mitten på januari precis när vintern slog till här nere i söder satt jag upp i sadeln. Där började en resa och en satsning jag aldrig hade kunnat tro ett halvår tidigare. Knappt ett år sedan jag satt där i sadeln på hästen första gången och idag har jag min alldeles egen turboprinsessa & hoppkanon i en box fem minuter hemifrån. Med en superutveckling i bagaget skapad av ingenting annat änr en urvilja att lära sig. Från att inte kunna trava, styra eller bromsa till att kunna hoppa 1.30. Ja.. det blev visst ett sånt år. Ett fint år som jag ser tillbaka på med ingenting annat än glädje och kärlek. 

 
2015 blev också året då jag packade ihop all kunskap jag hade i bagaget om marknadsföring, mediekommunikation och projektplanering för att kombinera detta med hästarna. Helsingborg Horse Week blev mitt finaltest & visade sig vara årets upplevelse på hemmaplan. Möjligheten att få rida fantastiska hästar och lära känna oerhört varmhjärtade människor med samma mål och intressen. Tack vare det blev jag och en vän headhuntade till Falsterbo Horse Show, den känslan var ingenting annat än fantastisk. Det finns ingenting som är ett så bra resultat av hårt slit som när nya dörrar öppnas och drömmar yppfylls. Ett år där gränsen mellan arbete, hobby och ren livsglädje blev hårfin. Det har varit ett år där folk klappat mig på huvudet och sagt "Det där klarar du aldrig" och för att sedan klappa mig på axeln och säga "Grattis, det där klarade du fantastiskt!" 

Kanske viktigast av allt, så blev det här ett år där jag lärde mig att älska mig själv och skapa en vardag av ett liv värt att älska. Jag bytte ut min vänskapskrets, började med mental träning och insåg att jag är viktig och jag duger. Jag är en viking. Blev tryggare i mig själv och började sluta tänka på vad folk tyckte och tänkte om allting och som ett resultat av det har jag aldrig mått bättre.

Toppar och dalar till trots så har det här året varit mitt livs bästa. Jag har lärt mig så mycket och jag har utvecklats minst lika mycket. Tack tack tack. 2015 blir svårtoppat men jag har en magkänsla av att nästa år lär slå det med hästlängder(!)

Jag vill passa på att önska er alla ett gott nytt år och hoppas att ni tar det lite lugnt trots att det är nyårsafton! Puss och TACK för ännu ett år, 2016 innebär ett nionde bloggår med er, tänk vad tiden går!