"Det finns inga genvägar"

Wow. Efter att ha både bloggat och jobbat med media i drygt tio år så har jag varit med om en hel del stormar. Men få stormar så som det jag har fått höra efter min intervju med Nellie Berntsson. Min inkorg fylldes till bredden och än en gång fick jag svart på vitt hur viktigt det är för människopr att tycka saker. Att göra sig hörda, bli sedda och bekräftade. Och folk gör vad som helst för det. Oj. 

Nellie är en jättetrevlig tjej att hänga med och det gör alltid lika ont i hjärtat när man ser hur hon och hennes familj gång på gång måste gardera sig mentalt mot alla därute som vill bryta ner dem, tycka till om allt och bara hacka på dem. Jag själv slutade att blogga och åka runt på turné för ett par år sedan av just den anledningen att jag inte klarade av allt tryck. Därför är det för mig helt fantastiskt att få se hur Nellie, så ung och så himla modig klarar allt det där (för modig är precis vad hon är som vågar stå på sig i ett så ruttet samhälle). I've got your back girl. 

"Har ni någongång träffat en person som kommer in med en sådan målmedvetenhet, viljestyrka och ambition att det bara sprudlar om dem? En positiv energi som gör det näst intill omöjligt att hålla tillbaka ett leende i dennes närhet? Någon med så kloka värderingar och framåtanda att man känner att om bara fler människor tänkte likadant så skulle vi lösa världsproblem.

Det är så det känns det att träffa Nellie Berntsson.
En 15 år gammal ung tjej med värderingar om livet som om vore betydligt äldre än så.
15 år och driver en utav Sveriges mest välbesökta bloggar, inspirerar ungdomar över hela landet, skriver på sin andra bok, elitsatsar inom ridsporten och är dessutom en minst lika fantastisk dotter & storasyster. Det är med andra ord inte någon slump att Nellie Berntsson är 15 åringen med mest inflytande på vår ungdom i Sverige."

                                                                              Läs hela intervjun här! 

Dessutom, oavsett om det är Madonna, Nellie Berntsson eller förortsmamman Astrid så är det alltid fantastiskt roligt och värmande som skribent att få höra att man lyckas spegla en person rätt och att denne själv gärna hänvisar till ens text. Det är på något vis det enda betyg man behöver sålänge man skriver ifrån hjärtat.