Hööks vår 2016


JAA!!! Höökskatalogen är äntligen i alla svenska hems brevlådor. En guldgruva för oss hästmänniskor! Jag bor ganska nära Hööks i helsingborg vilket medför att det blir ett antal besök där... då kan ni förstå lyckan i när de ändrar om i butiken eller får in nyheter? "ÄNTLIGEN något nytt att titta på!". Jag älskar marinblått, vitt, brunt, svart, klassiskt och stilrent så det kommer inte som någon överraskning att de kabelstickade tröjorna och alla snygga pikeér gick direkt in i hjärtat på mig. Likaså de bruna stallskorna. Tyvärr har jag bara dålig erfarenhet av Hööks stallskor så det lär dröja innan jag köper ett par skor därifrån igen. Däremot - deras bruna ridstövlar med snörning!? Himmel vad fina! Ett par snygga mörkbruna stövlar är absolut lite av en dröm utrustningsmässigt. 

Men hur mycket jag än älskar att bläddra i katalogerna när de kommer så var jag inte jätteförtjust i de flesta nyheter. Det känns alldeles för färgglatt, plottrigt och plastigt för min smak. Det är väl godbitarna ovan som fick mitt hjärta att klappa lite, annars kan jag klara mig utan resten. #tråktant

Har ni kikat något? Vad tycker ni om deras nyheter? Några favoriter?