MY MOOSE

Är det något jag får höra ofta, så är det att jag måste sluta kalla min häst för fula öknamn. Så jag känner att jag måste reda ut detta med att Sacci kallas för älgen en gång för alla...

Jag älskar älgar. Jag tycker att det är så stora häftiga majestätiska djur när de strövar fram sådär härligt fritt helt enkelt. (Det innebär dock inte att jag skulle vilja möte en älg ensam i skogen... hehe)

 Sacci är ganska stor. Och ganska brun. Och av modellen grövre. Hon har långt huvud, stora snälla ögon och hon tror oftast själv att hon är stallets kung. Dessutom så kan hon konsten att trycka på sitt steg i ridningen när jag tappar henne, ungefär där kom uttrycket "älgar iväg" fram för första gången. Lägg ihop den matematiska logiken här så kanske ni kan förstå vad Saccan snabbt fick för maskot? Precis. En älg. Hon är stor men snäll.

Det är med all kärlek som den här pärlan till häst kallas för älgen ibland. Aldrig någonsin med en elak underton. Hon är min favoritälg, och i mitt hjärta kommer hon alltid att vara supersacci aka superälgen. En mycket älskad sådan. 


                             Givetvis har min favoritälg en egen favoritälg, en riktig liten turälg!
Cecilia Johansson > Februari , 2016

Haha, underbart... Tycker att det är en symbol som beskriver hästens personlighet. ;)