Kompenserar för Göteborgs frånvaro

 
Eftersom jag valt att inte åka upp till Göteborg och Göteborg Horse Show går jag därmed också miste om mässan, låt oss ta en tyst minut för detta. 

Däremot, så kunde jag med gott samvete åka till Ryckteoftas lagerutförsäljning här i närheten. Stora Rycketofta har det mesta du kan tänka dig till häst och ryttare men när de har sina lagerrensningsdagar blir priserna till och med humana. ;) Vi pratar om riktig lagerutförsäljning med förtält till butiken och korvförsäljning utanför. Det hade varit riktigt lyckat om de till och med hade haft lite bra rea.... men inte då! Den här gången tyckte jag faktiskt inte alla att de hade särskilt mycket skoj. Mest vintertäcken, svindyra stövlar, inga täcken och dylikt över huvudtaget i storlek 145-155 för utebruk och ganska lite sortiment överlag. MEN skam den som ger sig! Jag, mamma ch Lizzy åkte dit imorse och var på plats vid öppning. Ett par timmar senare lyckades jag minsann ändå komma ut med en stor orange påse... hehe.. talang!? Givetvis glömde jag köpa lusern så vi fick svänga inom granngården också på hemvägen. Inte ens lite förvånad. 

Hittade ett Horseware täcke med tjock fleeceinsida och bomullsutsida, fördmodligen mitt bästa köp på länge! Sitter som en smäck på min stora dam och perfekt i tjocklek, helt klart värt sina 400 riksdaler. Ett par smala tyglar med gummi-insida, en grimma med fluff, massageborste, pannborste, hästgodis, nossludd, Animo-strumpor, mankniv, pälsglans och mina absoluta favorithandskar ifrån Roeckl i en ny modell. Och just det, hovlacket som redan färgat mina händer svarta som tjära.. om någon vet hur man får bort hovlack ifrån fingrarna så tar jag gärna emot tips! Bra fynd, men absolut ingen superutförsäljning att hänga i granen. 
MalinKalin style="padding-left: 8%;"> Mars , 2016

Klart man måste kompensera för GHS! Det borde nog jag också göra förresten hihi ;)

Emma Frankenberg style="padding-left: 8%;"> Mars , 2016

Haha härligt att du kompenserar för GHS. Jag har också spanat in de där handskarna, fast i brunt. Så himla snygga!

Svar: JA de är to die for! Och otroligt sköna, jag kan knappt rida i andra nu! Man blir snabbt van.. hehe.. dessutom är det ett extra plus att de fungerar på touchskärm! ;)
H. Fransson