My Fair Lady

Håll i er nu. 
Idag fick min mamma köra upp och fixa mat och pussa på Sacci istället för jag har varit borta hela kvällen. På teater minsann! My Fair Lady går på storan i Helsingborg, och om jag kan rekomendera er at se den? OM jag kan! Storyn är en favorit sedan tidigare och musiken känner man igen sen barnsben, och nu på teater i en moderniserad musikal - så himla bra gjort! Ingela "Pling" Forsman har skrivit om låttexterna till svenska med bravur och den nutida prägligen på språket gjorde något nytt av en gammal klassiker. Helt klart värd att se. Dessutom, slutet! Originalpjäsen från 1912 slutar på ett sätt och musikalen och filmen slutar på ett annat. Och under Anna Novovics regi på teatern görs den på ett tredje sätt. Fantastiskt bra, 

Nu måste jag dock skriva färdigt ett par artiklar och kasta mig i säng så att jag hinner sova någon timme innan klockan ringer kvart över fem. Livets tid. 

Känns dock tomt att inte ha varit och pussat på min favoritmule idag. Det passade bra idag eftersom hon ändå vilade men imorgon, då ska jag skynda mig till stallet och mitt hjärta så fort jag kan efter jobb! 

Det känns som igår det var snötäckta åkrar, men i helgen ändrar vi till sommartid och påsken är snart förbi. Vad hände!?
Sandra' style="padding-left: 8%;"> Mars , 2016

vilken underbart fin bild :D

P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson style="padding-left: 8%;"> Mars , 2016

Vilken härlig vinterbild :-)