PS of Sweden Perfect Sit

 
Är det någon utav er som testat Ridbågen Perfect Sit ifrån PS of Sweden?? Jag är verkligen SÅ sugen! Dessutom så är den en av Pether Marknes favoriter och de flesta av er vet vilken kung han är i mina ögon. Han rekomenderar den mer än väl och jag tror att det skulle kunna vara riktigt bra träning för en stabilare bålmuskulatur. Det är trots allt den där bålen som stabiliserar centrum för hela sitsen. Muskler och sitsträning i ett, det låter för bra! Tycker dock den ser lite farlig ut att rida med... gör den inte ont?

Jag hade en Perfect Shoulder tidigare som verkligen var super! En västliknande inspänning som hjälper dig med hållningen och sitsen genom att dra tillbaka framåtroterande axlar och öka rörligheten. Jag tyckte verkligen om den. Om man bortser från det faktum att det blev ruskigt svårt att andas när man hade spänt den. Föreställ er att rida med en korsett åtdragen. Det ger resultat, men det sätter sina spår. Blå, blek eller röd i huvudet. Efter ett ridpass har du gått igenom regnbågens färger med den på dig. 

Sitsbågen däremot, den är jag som sagt riktigt sugen på att testa. Om den bara är hälften så bra som den sägs vara verkar det absolut vara värt det! 
Katarina style="padding-left: 8%;"> April , 2016

Vi hade en för längesedan, jag minns att jag red med den ett par gånger. Visst hjälpte den till att få armarna i rätt position MEN då gäller det fasen att sitta rätt och ha ordentligt med magmuskler. Jag har för mig att jag tyckte den var lite otäck ibland när hästen jag red på drog ner huvudet (något han gjorde lite då och då) och jag liksom följde med framåt eftersom jag inte orkade "hålla emot" med magmusklerna. Nu var det här säkert tio år sedan men kanske hjälper min kommentar lite i funderingarna :)