#HOOKEDONHÖÖKS

Jag tänkte fjäska in mig hos Sacci genom att bara låta henne gå och mysa i sommarhagen ett par dagar efter att hon varit så himla duktig sista tiden och verkligen glänste i Malmö i helgen. Jag tänkte att det skulle vara "mysigt". Äta lite gräs, njuta över livet och bara vara ledig. Tänker ni också så ibland? "åh, nu ska vi göra det lite mysigt för henne/honom". Nyströdd box, fluffigt stalltäcke och så ser man på de med ett lugn i hjärtat. "så mysigt", hahah det kan ju inte bara vara jag!?

I alla fall... snacka om att jag fick sota för de där slö-dagarna idag när jag skulle rida min lilla arbetsmyra. Hon var all over the place, kunde inte behärska sig någonstans utan ville ha fokus på ALLT samtidigt. Sådana dagar brukar jag tänka ifrån allt och bara göra det enkelt för henne. Hitta fokus och göra det lätt och enkelt för henne att göra rätt. Äeh, det var ingenting som var lätt och enkelt idag... Mest ett sådant där jobbigt ridpass ni vet när man varken kommer fram eller bak. Jaja, imorgon är en ny dag. Ikväll får hon mysa i boxen istället...