MUST HAVE X2


Måste tipsa er om två utav mina absoluta favoritprodukter i stallskåpet! 
Braid mane and tail mist ifrån K9 är egentligen en spray som är helt ultimat när man vill få styr på man eller svans, eller för att få knopparna att hålla. Jag använder den däremot till allt annat också. Notera; allt!
Helt perfekt för att få till extra glans på pannband med stenar, perfekt att spraya på hovar inför tävling(!) istället för ett kletiga hovlack då sprayen torkar fort och skyddar hoven som en hinna mot grus, sand och annan smuts. Och trista Veredus benskydd? Jag sprayar dem med k9... hehe, de blir glansiga och ser ut som nya på bara några sekunder och blir dessutom så mycket lättare att hålla rena! När man sen är trött på skiten så är det bara att ta fram varmt vatten. Älskar älskar! 

Effax läderspray är en sån där enkel sak som får mig att orka putsa av mina träns varje gång jag använt dem, bara för at den är så enkel att använda. Spraya, torka av. Det mest perfekta för någon som mig som tycker att det ska v bli helt och rent på kortast möjliga tid. Är ganska trött på att spilla ut vatten i sadelkammaren också... Ni hittar påda två på Hööks om jag inte är helt ute och cyklar, värt varenda krona!