K(9)ÄRLEK

Det finns inget(!!) som värmer mitt hästskötarhjärta så mycket som en ren häst i rätt färg. Vit päls ska vara vit, svart päls ska vara svart och en brun häst ska vara brun. Svansen ska vara lika ren som benen och hovarna är skrubbade. Därför är det kanske ingen överraskning att mitt skåp i sadelkammaren består till 90% av olika schampoon, balsam, skrubborstar och svampar... en kvinnas bästa vän!! (Tänk om man kunde vara lika ordentlig hemma som man är med stallet egentligen, som mitt hem skulle glänsa!)

Men åter till rena hästar. Jag måste tipsa er om K9's produkter. I särklass bland de bästa på marknaden när et gäller effektivitet. Vanligt hederligt Lactacyd är egentligen min absoluta favorit när det kommer till att skrubba ben och hovar men ingenting tar fram pälsens toner och rätta färger som dessa produkter. Alla som har en häst med vita pigment borde införskaffa sig Bright White Shampoo. ALLA. Det spelar ingen roll om det är skimmel eller en vit strumpa på en av benen. Det är guld värt. Rent och kritvitt på samma gång. Mmmmm, som marabou en fredagkväll för hjärtat. En annan favorit är deras Mirra Shine Spray, luktar både himmelskt och gör underverk för päls, man och svans. 

Haha, tycker ni min kärlek till lite schampoon låter tramsig? Testa att vara hästskötare och skrubba rent hästar så ska vi se om ni lär er att uppskatta bra produkter som dessutom är 120% effektiva. Värda varenda krona! Ni hittar hela k9's sortiment här.