practice makes perfect

Häromdagen fick Sacci följa med till mitt jobb för att hoppa lite på utebanan. Så roligt! Det blev även mammas egen premiärtur med släp helt själv, hela vägen till Vantinge - Hejja! Sacci stog snällt som alltid i transporten och är verkligen en guldklimp både att lasta och att köra med. Phuu! Det var en pigg och taggad bomb häst som jag satt upp på. (Som alltid när det är hinder inblandade...) Men hör och häpna så gick det överlag riktigt bra! Jag tycker det är så skönt att kunna galoppera på och verkligen rulla på hinder efter hinder efter hinder bara för att nöta in rytm distanser och åter rytm. Nyttigt! Lägre höjder med fokus på distanser för att jags ka bli säker och för att min stora bruna dam ska förstå att det lönar sig att lyssna när jag har en åsikt.. hehe...
Nu börjar vi i alla fall snart bli tävlingsredo, tror jag.. hoppas jag...