Time flies

Samtidigt som tiden går passerar livet. Ingen smyger obemärkt förbi och hur vi än vrider och vänder på sake så verkar vi rusa igenom en tid av upplevelser och beslut som formar oss. Varje dag. Varje tanke. Varje timme. Det har hänt en del under tiden jag varit borta härifrån. Låt mig sammanfatta; 


~ Jag sitter inte längre på kontoret nere på Falsterbo Horse Show utan jobbar istället som hästskötare/groom och STORMTRIVS. Jag har blivit säkrare på att det är det här jag vill göra och jag mår verkligen så himla bra i hjärtat. Det är en fröjd att gå upp på morgonen och jag tycker verkligen om de där fyrbenta kamraterna. Att dessutom få rida är bara ett stort plus! Feels like home. 

~ Jag har blivit så mycket mer målmedveten i min egen ridning. Inga alkoholblöta utekvällar. Nolltolerans mot lathet, det är detaljerna som räknas och det är bara att bita ihop och prioritera om livet om man verkligen vill bli duktig på det här. 

~Jag och min SuperSacci kan äntligen rida ut!!! Japp, helt utan livlinor och nödnummer förtryckta på telefonen! Favoriten är att galoppera på de mjuka grusvägarna mellan åkrarna eller rida ute på gräsängarna. Hur härligt!? 

~ Saccis svans har börjat växa! (Eller kanske inte... men vi kan väl låtsas som det för mitt hjärtas skull? Lovar att jag får snart ha en egen avskild budget enbart avsedd för hennes svansspray och balsam. K9 gör underverk dock och är värt varenda öre! )

~ Jag har (äntligen) en ny, och förhoppningsvis fungerande, telefon! Vårdar den med livet som insats. Föreställ er en pitbull på crack - that's me. 

~ Mitt och Saccis tävlingsdebutdatum är satt! Nu är det bara att be till övre makter att hästen inte visar magen för publiken och bestämmer sig för att "Du matte, jag löser detta själv, försök du bara hålla dig kvar. Ciao". Pray for me!