Skänkelfan


Ett av mina största problem är att min skänkel beter sig som om den vore utom min kropp. Flaxande på alla håll och kanter och noll kontroll på knän och tår och vader och yoda yoda. HUR TUSAN GÖR MAN?
 Varsågoda att döma mig men jag tycker verkligen att det här är hur svårt som helst. Det är så retligt att det här hänger ihop med så mycket också. Att hålla igång en häst när man inte har kontroll på sina ben är inte det lättaste och inte heller att få med sig hästen i svängarna när benen inte gör som man vill. För att inte tala om galoppera på rakt spår... ni ska bara veta hur många gånger Saccan bytt galopp hit och dit för att jag flaxat lite med benen, haha, stackars häst! Stolsitsen jag har ska vi bara inte prata om. Föreställ er någon som emellanåt kramar om hästens hals, med benen. Mhm. 

Så från en amatör till er andra, har ni några tips? Vill ha alla era supertips för att träna upp en stadig och mer kontrollerad skänkel! Ett, två tre - kör! 


Hanna Karlsson style="padding-left: 8%;"> Mars , 2016

Det var länge sen som jag red men det första jag tänker på är att du kanske behöver mer benmuskler så du orkar hålla om på ett annat sätt.

Svar: Min följdfråga då... hehe.. hur tränar man snabbast upp benmuskler? Jag försöker träna så mycket som möjligt meeeeeen det tar ju såån tiiiid! haha, man vill helst ha ett quick fix även om det inte funkar så i praktiken, haha!
H. Fransson

a n n i k a style="padding-left: 8%;"> Mars , 2016

Så fin!

Svar: Men tack!
H. Fransson

Hanna Karlsson style="padding-left: 8%;"> Mars , 2016

Utfallsteg,knäböj tex. Googla. ☺

Matilda > Mars , 2016

Så fin häst :)

Cassandra Haraldsson style="padding-left: 8%;"> Mars , 2016

Kommer säkert att bli bättre :)