För snål för att hålla värmen

 
Såhär när hösten närmar sig börjar jag redan att fundera på hur man ska överleva årets väntande vinter med alla kroppsdelar i behåll. Dubbla lager jackor av tjockaste variant och trippla strumpor är ett måste och hästarna packas in i täcken på täcken. 

Ullfiltar är verkligen någotnign uppskattat i stallen och jag har länge varit sugen på en. Perfekt både vid framskrittning till hästen och till sina egna ben. Och lika bra till att värma sig själv med i stallet eller att ha under täcken på hästen för extra värme. De gulrandiga yllefiltarna ser man överallt och hur mysiga de än ser ut så är jag inte jättesugen på att springa runt med en likadan som alla andra. Istället har jag gått och dregglat över de Blå-bruna filtarna ifrån TRUST som på bilden ovan. Hur fina är de inte!? Förutom att jag älskar färgen så ska materialet vara jättebra och jag har bara hört bra recensioner om dessa. 

Även Kingslands varianter nedan är ruskigt snygga och lite mer unika i jämförelse med alla de gula som Svenska folket rider runt med. Dock så är jag aningens snål och tycker väl inte riktigt att det är värt att lägga dryga 3 000 riksdaler på en yllefilt. Jag ska frysa ruskigt mycket innan jag är beredd att lägga ner så mycket pengar på en filt... TRUST-filten är snäppet billigare och går loss för ynka halva priset. 

Nu tvekar jag på om det är värt men mitt i vinterns dystra kallaste månader kanske jag ändrar uppfattning, haha, vi får se! ISåfall lär jag vara en trogen spekulant på min efterspanade Trust-filt och likaså om det skulle dyka upp en begagnad i mitt flöde, då vet jag inte om jag kan hålla fingrarna borta! ;)
           
 
Divorce your horse > September , 2016

Så snygga filtar, även om priset kanske inte var sådär superkul

my style="padding-left: 8%;"> September , 2016

Håller med om att det är sjuka pengar för en filt!

Caroline och unghästen Stina > September , 2016

Aversionen mot Kingsland och deras överprisade made-in-china-produkter bara ökade... För jag antar att filten inte är gjord i samarbete med norska Röros yllefabrik. "Tyvärr" var den blå/röda väldigt fin ju... men nej! Det är en principsak ;) Trust-filten däremot var ett superbra tips! Behöver en tjockisfilt så småningom och håller med dig om att golden-stripe är lite uttjatat, även om de är superfina i kvaliteten!

Johanna > Oktober , 2016

Håller med dig, de gulrandiga är ju inte så lattjo. Tycker inte färgkombinationen är särskilt snygg heller, trots att de ser gosiga ut. Hade mycket hellre kört på TRUST-filten, eller skämt bort oss med den rödrandiga från Kingsland. Farligt snygg, får se vad plånboken hade tyckt om en sådan!