heaven is a field on earth


 
Det första vi gjorde när vi kom tillbaka till Helsingborg var att ge oss ut på fältet för att galoppera. Det är det absolut bästa Sacci vet och ingen var lyckligare än henne! Henns fyra hovar var mer i luften än i marken och hon bjöd på sina allra finaste luftsprång och sina allra finaste cirkuskonster hon tyckte att hon kunde. 

För ett år sedan när jag nyss köpt Sacci så var jag så himla rädd för henne när hon höll på sådär. Jag flög som en vante vid minsta lilla bockning och jag tänkte att "det här reder jag aldrig ut". Idag skäms jag nästan lita när jag säger att man inte bryr sig så mycket. Jag har blivit så van vid att en lycklig Sacci blir så full av bus och energi att gärna skruvar lite extra på sig med alla benen i luften och det är okej sålänge hon inte hittar på elakheter för att vara dum. Stor skillnad det där! Sålänge jag har balans nog att hålla mig kvar är jag tacksam för att hon åtminstonde är pantertant nog att vara sådär full av energi med öronen framåt och ögonen fulla med bus <3.  
 
Linnéa > September , 2016

Vad fina ni är <3