Samlarnas samlare

Till helgen flyttar vi och samtidigt som det känns "för långt bort för att börja packa" så inser jag desto fortare dagarna går hur mycket som jag behöver fixa. Stressen! Köpa mat till Sacci, städa ur loftet, sälja av allt skräp som jag inte orkar ha liggandes längre, tvätta allt hemma, fixa en ny mobiltelefon och hinna med att rida en del blandannat. Det spelar verkligen ingen som helst roll hur lång tid jag har på mig, de sista dagarna ska jag ändå göra precis allt

Och på tal om allt man hittar när man städar... Säg inte att ni träffat en riktig samlare förrän ni stött på en hästmänniska! Hur är det ens möjligt att vi kan samla på oss så mycket? Och så snabbt!? Jag har tappat räkningen på hur många schabrak jag har liggandes som bara samlar damm, och fleecetäcken... Hur många tror man att hästen kan ha på samma gång?
 För att inte tala om lindor... Lindor är livsfarligt! De finns i så många färger, märken och material att man alldeles för snabbt och lätt samlar på sig på tok för många. Jag har haft en egen garderob för lindor här hemma och skämdes nästan när jag hittade FYRA UPPSÄTTNINGAR i princip identiska fleecelindor i precis samma nyans. Och alla de där gräsliga färgerna köpta med tanken; "kan vara bra att ha" som man inser att de där kommer ALDRIG vara bra att ha.. hehe..
Bett likaså. Jag älskar bett i alla former, varianter och storlekar! "bra att ha", "måste testa", "spännande!" är många tankar men i slutändan håller jag mig till att rida på ett par klassiska bett. Med andra ord är det en välbehövlig rensning!

Och det absolut bästa med att rensa måste väl ändå vara att man med gott samvete kan införskaffa nya godbitar sedan....? ;) 

Mathilda > September , 2016

Längtar efter att få "hänga med" i flyttet, grymmaste ni!