från 0 till 100

För 680 dagar sedan, lärde jag mig att fatta galopp. För drygt två år sedan travade jag nervöst över de första bommarna på marken. För drygt två år sedan fick jag, 21 år gammal, äntligen lära mig att rida på riktigt.

Den här sommaren har vi sedan gått ifrån att piloten storgråter panikslager över kryss på trettio centimeter och stanna ut oss i 80cm till att hoppa felfri runda efter runda efter runda. Idag debuterade vi en meter på tävling och det gick fenomenalt. Med en felfri runda och en rosett med hem var det minst sagt partystämning under hemresan. En milstolpe på vår resa är avbockad och nu känner vi oss både taggade och mer än redo för 110! Trotsa halt underlag och en ryttare som red med aningens för mycket broms vilket ledde till ett halvt galoppsprång extra ett par gånger så fick vi en bra tid och blev felfria. Bästa Sacci! Alla borde ha en häst som SuperSacci någongång i livet. 

Extra stor kram till mamma och Frida som var superteam idag, riktiga stjärnor! Frida har dessutom klickat bilder hela dagen, hur fina!?