KASK

Jag som alltid varit svag för KEP italias hjälmar och trott att mitt val lär falla på en sådan har nu fått tänka om. Inte bara är KASK otroligt snygga, när jag provade idag så satt de dessutom som en smäck på mitt huvud. Jag tycker att poloskärm är så stilrent om det inte går till överdrift men har alltid trott att det inte kommer att passa mitt runda ansikte. KASKs skärmar är däremot diskretare än tillexempel samshield och GPA first lady vilket gör att till och med en fotboll till huvud som jag klädde fint i dem. Och den matta ytan? Och läderbandet??? Oc ett simpelt spänne som inte krånglar? Och hur kul att inte alla springer runt med dessa hjälmar redan? 5/5 toast för KASK. No doubt. 

Har dock dålig koll på hur garantin är på dessa hjälmar, någon som har koll? För tillfället har jag en uvex-hjälm (med sammet och läder är den to-die-for men tyvärr är kvalitén urkass faktiskt.) Hjälmen är sönder invändigt och hjulet man snurrar på för att ställa in storleken har hängt sig. Lite dåligt med tanke på att jag inte har haft den så himla länge... Hoppas hoppas att KASK kanske kan briljera på den fronten!