Munka Ljungby 1m

Det ösregnar och jag är nog lite för besviken på min egen insats i 1.10 idag för att kunna landa i vår första runda. Vi red en superfin tid i grunden på 1m med jämnt tempo men jag klantade mig på en linje och hör och häpna... vår första bom föll. Tror ni jag svor lite inombords? Svar ja! Sacci var ganska het och hade fin framåtbjudning så på en linje med 8 galoppsprång plockade jag bort ett och släppte lite på benen = skitpeeeeeeeeeeet för att hon kastade sig över. Suck, en erfarenhet rikare - ALDRIG släppa benen trots att hästen är i perfekt läge. 

Resten av rundan var väl okej ändå, Sacci är som sagt en stjärna att ha med sig på tävling i hantering annars. Att hon blir pigg och taggad till tusen ser jag bara som ett lyxproblem jag får lära mig handskas med. 
Jag skulle dock ljuga om jag sa att jag inte var besviken. Metersklassen kändes så lekande lätt för oss att jag är så grymt besviken över att vi rev i grunden och inte fick racea i omhoppningen och vara med och fightas om toppen. 

Medans jag smälter vår 1.10-debut får ni själva döma vår 1m-runda nedan. Må väl. xx