Torsdagstur inkluderad flygtur


Igår var det torsdag och eftersom min hoppgrupp i tisdags blev inställd och vädret skrällde till med uppehåll ifrån regn så passade vi på att åka iväg och hoppträna hos Hugosson igen. Välbehövligt att skutta lite inför helgens starter i Munka tänkte vi. 

Vädret skrällde till med lite mer uppehåll och sol än vi räknade med dock och det var lite lagom svettigt att rida mitt på dagen under strålande sol på en klarblå himmel... phu! Det mesta flöt väl på bra tyckte jag. Distanserna kändes enkla, hon var framme för skänkeln och lättreglerad. ÄNDÅ hände det som inte får hända. Kommunikationsfel (på en vanlig linje?) och jag flög med huvudet först rakt in i en oxer med järnstöd. Där och då var jag som de flesta av oss ridtjejer är, "Ont? Nej det är lugnt!" - upp på hästen igen och fortsätta hoppa. 

Först ett par timmar senare slog huvudvärken till ordentligt. Illamående, yrsel ochkonstant huvudvärk. Konstaterad lätt hjärnskakning och "ta det lite lugnt" ett par dagar. Med andra ord blir det ingen ridning för mig idag, Frida är en pärla och hjälper mig att motionera Sacci så att jag kan vila huvudet i form till tävlingen. Jag får snällt sitta på läktaren och stilstudera istället. 

Sånt som händer, absolut, MEN det är lika tråkigt varje gång... :(