ALLA GODA TING ÄR TRE

Vilken bra träning vi hade ikväll! 
Emily hade superbra övningar med först uppvärmning och sedan en röd tråd mot banhoppning i slutet. Vårt problem i träningssammanhang brukar vara att hemma i vårt ridhus blir jag blockerad i huvudet och sen blir det bara pannkaka av det mesta och vi kommer aldrig till den punkt där vi faktiskt kan "träna på det vi behöver". När vi åker iväg däremot på tävling eller träning så uppstår aldrig problem, där kan min häst verkligen konsten att sköta sig och vara en enda stor guldstjärna som imponerar på allt och alla. 

Därför var det SÅ skönt när vi kunde skritta ner till Stall Jarl och deras fina utebana. Inte vårt ridhus men ändå lite hemmaplan för oss båda. Sacci skötte sig precis som jag vill på träning! Hon ställde upp och var positivt inställd till allt och vi kunde faktiskt fokusera på de problemen vi brukar ha. Yttersidan som jag tappar när jag släpper och att jag måste bibehålla kontakten mer. Och inte heller släppa kontakten över hinder sålänge det inte är så högt.. (Yttersidan i högervarvet har jag gråtit över så många gånger... huuuuur kan det vara så svårt??)
Måste bli bättre på att ha is i magen och vänta ut henne ibland dock... hamnar hon i fel galopp för att jag gasar på i en sväng så måste jag lära mig att slappna av, strunta i korsgaloppen och lita på att hon kan slå om i rätt galopp själv. Ska jag lägga mig i och "fixa" det så blir hon bara stressad och vi har redan tappat fokus på nästa hinder. Ganska logiskt när jag hör det men så svårt i praktiken.. 

Vi fick hoppa trippelbarr också, det tyckte jag var roligt med tanke på att vi aldrig gjort det förut! Kände mig lite som Pippi Långstrump när jag tänkte "Det har vi inte gjort förut så det går säkert jättebra", haha. Frida var flitig med kameran under hela vår hoppträning så har nog ett gäng bilder att visa er också. Hur kul!? 

Amanda > Juni , 2017

Vilken härlig bild<3

My style="padding-left: 8%;"> Juni , 2017

Åh vad härligt!!! :D Superfin bild :D

Svar: tack så mycket! :D
H. Fransson