BURNIN'

               

Junikväll, 22.00 och hela himlen brann i lågor. En kärlek i en klass för sig. 
Jag och Sacci hade vår första dressyrträning för Mia Runesson idag, så oerhört givande! Vi har testat ett par olika dressyrtränare men det är så svårt att hitta någon som passar oss. Som hoppryttare och en "tekniskt svår" häst där jag verkligen behöver få hjälp att hitta knapparna och komma till ridning på kortare tid. Pressar man för mycket och "leker runt" blir min häst istället bara frustrerad och säger ifrån. Där måste jag hitta någon som kan balansera henne (och mig!) från marken. Jag vill ju så gärna bli bättre och bättre på detaljer och grundarbetet så dressyren viktig för mig trots att det är hoppning i hjärtat. 
Mia är hos oss på gården regelbundet och jag var jättenöjd med henne! Hon har en fingertoppskänsla för både häst och ryttare, tog fram våra brister och lotsade oss lugnt igenom dem på ett lugnt pedagogiskt sätt utan att någonsin stressa eller hetsa. Fick massor med värdefulla tips och Sacci verkade lika nöjd hon - Jätteroligt! Nu ska bara ryttaren här få ihop huvud och kropp lite kvickare... hehe