EGENLYX

'Dagens kompisar! 
Idag har jag varit så ledig som man bara kan bli. Noll planer i agendan och istället bara gottat mig i solen. Var smart och fixade stallet när jag var förbi i förmiddags så nu ikväll hade jag bara ridningen kvar. Tycker alltid det känns så lyxigt att kunna åka upp och ta in en häst till nymockad box rida när allt annat är fixat. Som om man har fullservice fast att man gjort slitjobbet själv ett par timmar tidigare... tur ett kort minne kan bidra till lite nöje! 

Ridspasset var dock ingen dans på rosor direkt. Fick ingen bra känsla helt enkelt. Men men, så är det. Blev i alla fall lite bättre mot slutet och sen fick det vara som det var. Imorgon väntas hoppträning istället. Ska bli kul att få vara med på träningarna på Jarl! Har väntat på en ledig gruppplats så länge nu. Deras anlägning ligger sådär 100 meter ifrån vår så det är ingen lång sträcka direkt, och Emily är jätteduktig - fingers crossed for us!

Själv ska jag kasta mig in i duschen och åka ner till strandpromenaden för att köpa glass, så efterlängtat! 


Första helgen i juli är det tävlingar i Åsbo förresten, funderar på att åka dit och bara hoppa en meter. Nittion känns säker nu och vi behöver egentligen bygga mer rutin i metersklasserna där det blir lite mer utmaningar för oss. Vi får se, men det är lockande!