FORMSVACKA DELUXE

Vi har verkligen en formsvacka nu... Mildt sagt. Det känns som om jag tappat all mjukhet i min ridning samtidigt som jag får kämpa livet ur mig för att få fram en häst som inte är ärigt framme. REsultat blir istället en häst som blir stark, hängig i handen, återigen stark och totalt oreglerbar i galoppen. När hon får chansen lägger hon sig i handen och sticker iväg för att komma undan jobbet, följden blir att jag blir stark och dragig i handen, spänner hela överlivet, axlar, skuldror och hela ridningen blir av-på-av-på-av-på. Sedan har vi fastnat i det hamsterhjulet. Hur kul!? 

Jaja, trots allt, motgång föder medgång sägs det. Vi lär oss säkert något av detta också såklart, men det är så trist i motgång! Och jag har garanterat ett par riktigt trista och riktigt jobbiga ridpass framför mig... hehe.. Pray for us! 

Sacci har fått en liten minivila nu under mdisommarveckan, och lägligt nog fick jag plocka av ena bakskon under midsommar så nu ska vi jobba på att bli bästisar igen tills vår hovslagare kommer i veckan.