HÄSTHAGENS RYTTARFÖRENING



Vi var som sagt i Billinge på Pay & Jump idag för att testa på metern. Hästhagens Ryttarförening närmare bestämt. Resultatmässigt nollade var vi felfria i 100-klassen & i 90 felfria till sista hindret då vi började tjaffsa om vägen och fick lägga en ny anridning mot sista hindret. Prestationsmässigt däremot så skäms jag så mycket... Inte för min egen skull, utan för att jag känner mig så himla oschysst mot min häst som förtjänade en bättre pilot idag. Sacci var märkbart slö i kroppen efter gårdagens dressyr och jag kämpade redan på framridningen och framhoppningen med att å fram henne. Hon kämpade på och gjorde sitt bästa men det var inte riktigt "där", vi nådde inte riktigt hela vägen till komplett mellan hand och skänkel. Och istället blev hon springig, det blev av&på ridning från min sida, jag kunde inte se några distanser i första klassen och det kändes bara JOBBIGT att behöva ta sig igenom en bana på nio hinder. Metern kändes bättre, bättre men inte bra. Bättre galopp och bättre öga för distanserna. Styrde dock mot vår första kombination i metern SNETT in och med en tappad stigbygel.. VEM GÖR ENS SÅ? Min plan sedan innan var att bara helt enkelt komma rätt på första hindret och sen "åka igenom". Hejja mig för fullföljd plan! Var så arg på mig själv för att jag red så fruktansvärt kasst!! 

Däremot så är jag jätteglad att vi gjorde det. Vi tog oss runt banan i vår första 100. Vi tog oss igenom kombinationen och vi var felfria rakt igenom. Dessutom, på en dag där vi båda hade en dålig dag och jag gav min häst de sämsta förutsättningarna för att lyckas prestera på topp. Kan vi vända den känslan och ändå gå in och nolla när det väl gäller, så känns det ändå som ett liten present på en dålig dag. Bästa SuperSacci! 

Måste ge min häst lite cred över hur fint och ordenligt hon börjat hoppa även i nittio-klasserna nu! Förut när vi hoppat har hon i de flesta fall hoppat lite flackt, långt och mer "klivit" över på lägre höjder.