krutdurk


Supernyttig träning för både mig och hästen nere hos Jarl idag. Mycket(!) bommar, mycket tempoväxlingar för lydiga hästar och mycket precision och kontroll på vägar och rakriktning. Emily är grym på att ta fram markarbetsövningar som tar fram varje ryttares svagheter. Det går aldrig att bara glida sig igenom... tyvärr hehe

Bra tips & trix som vanligt och Sacci var pigg och all over the place. Vi hade båda lite svårt att fokusera och det är LÄTT att koppla på autopiloten med en häst som henne istället för att verkligen rida varje steg... Vilket man måste för att maxa hennes kapacitet och inte fara fram lite halvdant. Bakläxa till ryttaren att ha ännu mer is i magen och våga fortsätta rida oavsett vad som händer. Aldrig passiv med ben och skänkel bara för att hästen är en krutburk!!!! Påminnelse till mig själv det där.

Annars då. Tappade min ena handske på framskrittningen ute bland fälten och när vi begav oss ut för att skritta av för hand och leta efter fanskapet som jag tappat så slet hästen sönder tränset/gaget. Bra utdelning en tisdagkväll! Så nu blir det till att jaga ett nytt gagbett innan nästa veckas träning. Blev förvånad över att inte Hööks säljer varken gagbett eller sidostycken till gag faktiskt? 

Än en gång är det Frida jag får tacka för träningsbilder! Flitig som en myra rusar hon runt på hoppträningen för att fotografera, vilken supporter va!? 

                                                              Travbommar? Saccan kallar det studs.....