NÄR VÄDRET HAR BAKFYLLA

Har förträngt min frustration efter gårdagens rundor lite och istället svurit lite över stormen och regnet som öst ner hela dagen. Det var glada hästar som fick komma in lite tidigare idag till torra boxar och bli lite extra ompysslade istället. Sacci fick verkligen en välförtjänt vilodag idag, först joggas av på lina och sedan massor med mys, borstande och godis. En dag helt i hennes melodi, haha ;)

Efter dressyrträningen för Mia i måndags blev jag så himla inspirerad och taggad på att rida och jobba vidare på våra svagheter, så jag vill bara rida rida rida! Pendlar mellan om hon ska få vila helt imorgon, promeneras eller om jag ska hoppa upp och rida lite. Egentligen vill jag rida ut men väderrapporterna visar regn regn och åter regn större delen av den här veckan... tack Sverige!  
  Först av allt står morgonfodring på schemat, så start 6.00 i stallet imorgon för att kicka igång dagen. Vilket i sin tur betyder; läggdax nu! Sov gott kompisar.