SUNDAYS

Jag kan inte påstå att det har varit någon sunny sunday i Skåne idag... tvärtom har regnet öst ner och åskan hängt i luften sedan imorse. Tre blöta hästar var överlyckliga när jag dök upp utanför hagarna idag för att hämta in dem, skönt ändå att de för en gångs skul ville in när man kom ändå, om man nu ska vara optimistisk!
Det där uttrycket "ut på tur, aldrig sur" fick vila lite idag och istället för en tur i skogen blev det ett pass mellan ridhusets fyra väggar. Lite trist kanske, men ändå bättre än en tur i regnet.. hehe

Veckan som kommer däremot blir förhoppningsvis lite utvecklande för oss! Imorgon vankas det dressyrträning och på tisdag ska vi iväg och hoppa. Extra kul ska det bli att få testa vingarna och debutera lite högre än vi är vana vid. Eller ja... jag kanske inte ska säga för mycket, man vet aldrig hur det går. Men det är dags att vi vågar utmana oss lite nu för att utvecklas känner jag. Det är så lätt annars att man glider runt i sin comfort zone och nöjer sig. Mardröm! Längtan efter att utvecklas och hela tiden bli strået vassare, bättre och mer samspelta är verkligen en drivkraft för mig i den här sporten. Lyx när man dessutom får träna med sin fyrbenta bästis som partner. <3